AFAS ERP
Retail focus groep
De AFAS focus groep van Marshoek heeft een volledige retail food oplossing gemaakt op basis van de ERP-software van AFAS. Onze klant - de MKB-franchise ondernemer - kan hiermee direct AFAS ERP inzetten binnen een retail omgeving. De oplossing biedt ook een zeer uitgebreide rapportage suite voor meer grip en sturing op de beïnvloedbare kosten.
Daarmee is er meer tijd voor wat écht belangrijk is!
Dé AFAS retail oplossing
Eén unieke administratieve omgeving voor de retail onderneming van onze klanten. De kans om alle administratieve handelingen en processen te automatiseren. Met de "best practice" van de ERP softwareleverancier (AFAS) aangevuld met de "best practice" (retail) inrichting van Marshoek. Aansluiting op winkeldata, scanstraat en WFM-pakket. Een eigen sollicitanten potaal, HR-processen op maat met eigen intranet, digitale handtekeningen, taak gestuurd werken, inkoop, activa, abonnementen en meer.
Onze focus groep bestaat uit diverse AFAS experts met diepgaande retail en business kennis. Onze experts betrekken onze klanten in het verder automatiseren en optimalieren van hun organisatie. Zo blijven we samen doorlopend optimaliseren met de verwerking van de administratie, salarisadministratie, de keten, consultancy en advies.
Over het proces
Colin Tomassen vertelt
Onze AFAS ERP template heeft alle benodigde componenten voor de retail oplossing. Na de intake met de ondernemer en/of het kader maken we de omgeving verder af op maat. Zo wordt het een omgeving die de organisatie herkent zowel in huisstijl, beleid en werkwijze!
Nadat we de entiteiten, medewerkers en administraties hebben ingericht kunnen we de CAO verder inrichten met aanvullende arbeidsvoorwaarde(n). Ook sluiten we beschikbare koppelingen zoals banken, pensioenfonds, belastingdienst, planningspakketten en/of arbodiensten aan.
Meestal starten we al eerste de salarisadministratie op zodat er direct wordt begonnen met het taak gebaseerd werken op basis van werkstromen. Belangrijkste proces is op dat moment het Onboarden voor het in dienst nemen van nieuwe of terugkerende medewerkers. Zo wordt stap voor stap de organisatie op natuurlijk wijze betrokken.
Het is een integrale omgeving waarmee onze klanten hun hele administratieve organisatie kunnen automatiseren. Marshoek verzorgt ook de salaris en administratie verwerking in dezelfde AFAS ERP retail omgeving. Onze BI rapportages, perioderapporten en jaarrekeningen zijn geborgd en worden met de klant besproken met onze adviseurs.
Onze klanten zien steeds meer optimalisatie kansen ter verbetering van hun organisatie.
Veelgestelde vragen
-
Bedrijfsprocessen eenvoudig automatiseren met workflows voor hogere efficiëntie
Eenmalige inlog om toegang te krijgen tot alle bedrijfsprocessen
Alle informatie staat gedigitaliseerd in één database
Altijd en overal toegang doordat je werkt in een beveiligde cloud
-
Ja, elke klant kan overstappen naar AFAS ERP. Marshoek heeft ruime ervaring in het omzetten van bestaande klanten.
Sommige klanten zijn overgegaan omdat ze volledige digitaal en papierloos wilde gaan werken. Andere klanten zijn naar AFAS ERP gegaan ten behoeve van kwaliteitsverbetering, efficiëntie inzake personeelsadministratie of een combinatie van beide. Er zijn natuurlijk nog veel meer redenen om te kiezen voor AFAS ERP.
Met AFAS ERP zit u goed. U blijft als klant profiteren van de ontwikkelingen vanuit AFAS en Marshoek. Zo is AFAS momenteel druk bezig om AI een plek te geven binnen AFAS ERP. En Marshoek is bezig om de nieuwe functionaliteiten uit te werken en toe te passen voor de retail.