.



Van interne dienstverlener naar businessunit

Het IT-team en de werkzaamheden veranderen. Een stap die nodig is om verder te kunnen professionaliseren met een team van toppers. Ons IT-team bestaat uit support engineers, ontwikkelaars, BI-specialisten, business consultants en meedere AFAS bazen. Deze mensen zijn nodig om het hoofd  te kunnen bieden aan de vele IT-uitdagingen. Uitdagingen die wereldwijd spelen, in Nederland, in de markt, in de retailketen of intern.

 

MIJN.Marshoek.nl, payroll.marshoek.nl en Filecap

Dit zijn belangrijke onderdelen van de samenwerking tussen uw en onze organisatie. Makkelijk om stukken centraal terug te kunnen vinden in een digitaal archief. Maar ook hard nodig, want veel van uw data valt onder de AVG-wetgeving. Genoeg redenen om stukken alleen uit te wisselen via een beveiligde omgeving. Dit om u en uw medewerkers te beschermen tegen datalekken.

Marshoek hanteert de drie lagen architectuur als basis, te weten:

  • aanleveren van data
  • verwerken van data
  • presenteren van data

De uitdaging is groot om binnen deze architectuur de lijnen zuiver te houden. Ieder lijntje tussen deze lagen moet voldoen aan onze basisprincipes: veilig, eenvoudig en onderhoudbaar. Marshoek investeert in continu onderhoud en verbeteringen in alle drie de lagen.

 

 
Aanleveren van data

 
Marshoek is 'preferred supplier' en daarmee
onderdeel van de retailketen bij veel
retailformules. Dit betekent dat er data
uitwisseling, overleg en gezamenlijke 
inspanningen plaatsvinden tussen deze
formules en Marshoek. Als onderdeel van de
keten zijn er meer aanpalende leveranciers
waarmee data wordt uitgewisseld. Meest
belangrijk zijn daarbij de WFM 
(workforcemanagement) systemen. Marshoek
staat voor integraal omgaan met veranderde
wetgeving en cao aanpassingen, zoals de WAB
(Wet arbeidsmarkt in balans).

 


Verwerken van data

De meeste winkeldata wordt automatisch
verwerkt en facturen derde inkopen gaan
middels "scan en herken". Marshoek verwerkt
de administratie of verloning. Marshoek
controleert alle data voordat het  uitgebracht /
gepresenteerd wordt.









                                                           

 
Presenteren van data

De klant kan dagelijks of wekelijks naar de
exploitatiecijfers in onze BI app of maandelijkse
perioderapportage kijken. Marshoek controleert
alle data voordat het gepresenteerd wordt.
Controle gebeurt tijdens het boekhoudproces
door de assistent - en relatiebeheerder.









                       

.

Blik naar de toekomst

Met de compleet vernieuwde Cloud dienstverlening is er een solide basis om door te ontwikkelen. In de bestaande dienstverlening staan we voor kwaliteit en stabiliteit van leveren. Dat betekent concreet dat we doorontwikkelen op het gebied van koppelingen, apps of BI. We brengen steeds meer inzichten naar buiten binnen de Marshoek BI omgeving. We blijven ons inspannen om de cijfers om te zetten naar nieuwe inzichten. En we blijven ons als team en Marshoek inzetten om de inzichten steeds sneller te verkrijgen. 

Uit innovatie komt ook nieuwe dienstverlening

Marshoek ERP is daar een voorbeeld van. Eén unieke omgeving voor de onderneming van onze klanten. De kans om alle administratieve handelingen en processen te automatiseren. Met de "best practice" van de ERP softwareleverancier (AFAS) aangevuld met de "best practice" (retail) inrichting van Marshoek. Aansluiting op winkeldata, scanstraat en WFM-pakket. Een eigen sollicitanten potaal, HR-processen op maat via een eigen intranet, digitale handtekeningen, taak gestuurd werken, inkoop, activa, cursusmanagement en meer. Dit terwijl Marshoek op de achtergrond blijft ontzorgen met de verwerking van de administratie, verloning, retail consultancy en advies. Zo is Marshoek niet de enige die aan het automatiseren is. Onderdeel van het concept is de klant mee te nemen in het automatiseren van haar organisatie. 
Door de omzetting naar AFAS online is er een grote stap gezet naar een verdere professionalisering met weer vele nieuwe mogelijkheden. Daarmee is er een nieuwe stabiele basis waarbij innovatie mogelijk is en is het IT-team minder druk met de systeemarchitectuur. Zo hebben we meer tijd gecreëerd voor onze klanten!

 

AFAS Online

Met AFAS Online werk je veilig in de cloud, ben je actueel met cao’s, wet- en regelgeving en ben je snel op weg dankzij de AFAS Template

 

AFAS Pocket

Met de AFAS Pocket app regelen je medewerkers de belangrijkste HR-zaken gewoon via hun telefoon. Je HR-afdeling is zo 24/7 beschikbaar!

HRM & Payroll

Regel je zaken als salarisverwerking, verlof, verzuim en werving & selectie met één muisklik en minimaliseer de administratie ervan.