Dick van Woudenberg


Succesvol franchisen is een vak apart. De belangen zijn groot en het is ondernemen op het scherpst van de snede. Wat dit vak zo boeiend maakt is dat er tevens sprake is van veel emotie tussen franchisegever en franchisenemers. Emotie is belangrijk voor succesvol ondernemerschap en dus ook  voor franchising. De kunst is om deze emotie om te zetten in gezamenlijke meerwaarde, in plaats van te laten ontaarden in onderlinge strijd. Het geeft veel voldoening en werkplezier om een bijdrage te mogen leveren aan een moderne en succesvolle samenwerking tussen franchisegever en franchisenemers. Het koppelen van de meerwaarde van ondernemerschap aan een sterke franchiseformule, is altijd weer maatwerk. Geen organisatie is hetzelfde en elke formule heeft zijn eigen karakteristieken.
Ik vind het altijd weer een boeiend proces om de beschikbare kennis en ervaring van de Marshoek-organisatie te helpen vertalen naar een beter renderende samenwerking in de franchiseketen. Dat is ook geen luxe, maar keiharde noodzaak om in een transparanter en aangescherpt concurrentieveld, succesvol te blijven. De praktijk bewijst gelukkig dat het ook kan!"